I AM PART OF THE SOLUTION

Met het concept ‘I am Part of the Solution’ won ik bij WEBER Creatives een pitch voor GasTerra. De achterliggende gedachte is kort samen te vatten als ‘be good and tell it’. In de ‘I am Part of the Solution’ (IPOS) campagne laten we dan ook zien hoe GasTerra een onmisbare schakel is in de energietransitie naar duurzame energieoplossingen.

Deze campagne had naar mijn idee een grote mate van authenticiteit nodig en daarom heb ik er voor gekozen om échte mensen, échte verhalen te laten vertellen. Vijf mensen en vijf verhalen, om precies te zijn, gevat in afzonderlijke advertenties en video’s en verzameld op www.iampartofthesolution.nl. De vijf heroes, waaronder GasTerra Flames basketballer Jason Dourisseau en strandjutter Gerbrand Bruin, vertellen ieder afzonderlijk hoe ook zij onderdeel zijn van de oplossing.

In een later stadium is de oorspronkelijke campagne bestaande uit 5 advertenties en video’s wegens succes uitgebreid met radio- en tv commercials, banners, extra plankadvertenties en een interne campagne binnen de muren van het GasTerra kantoor.

Client: WEBER Creatives