PHILIPS Saeco

In deze productie worden vier luxe PHILIPS Saeco espressomachines geïntroduceerd. De peilers voor dit van oorsprong Italiaanse merk zijn luxe, klasse en herritage. Om de uitzonderlijke kwaliteit van deze machines optimaal te kunnen visualiseren is er voor gekozen om de video’s op te bouwen vanuit een combinatie van geschoten beeld, fotografie, 2D en 3D animatie.

Oog voor detail was bij de productshoot zeer belangrijk. Samen met de klant is er tijdens de shoot maar ook in de post-productiefase veel tijd gestoken in het optimaliseren van de beelden. Het is de componist gelukt om dichtbij de oorspronkelijke muziekbriefing te blijven, zodat de muziek goed aansluit op de merkwaarden en de visuele stijl van de video’s.

De beelden zijn aangevuld met beeldmateriaal dat geschoten is op locatie in Bologna (Italië), om de herkomst van het merk en de kennis van koffie te benadrukken. Het eindproduct bestond naast een heriitage-video uit product- en featurevideo’s, welke voor de PHILIPS website modulair zijn opgezet. Verder zijn totaaledits van de video’s vertoond op IFA Berlin 2011, en ingezet als p.o.s. materiaal in verschillende landen in Europa. Hieronder is een short edit te zien, die elementen van alle video’s bevat.

Client: WEBER Creatives