PHILIPS Reveal

Deze film is gemaakt in december 2010 om de nieuwe strategie van Philips shavers te tonen aan de bezoekers van het Philips congres in Barcelona. In plaats van op het technisch kaal-scheren ging Philips zich meer richten op de emotie. Het idee is dan ook dat scheren gaat om persoonlijke expressie, het onthullen (revealing) van je eigen persoonlijkheid, wherever, whenever.

In de film heeft dit zich vertaald naar de verhaallijnen van vier mannen die zichzelf uitdrukken door hun grooming ritueel en stijl. Een Chinese zakenman die er altijd slick en net uit wil zien om grote deals binnen te slepen, een Duitse clubganger die met een getrimd stoppelbaardje de vrouwen om z’n vingers windt, een Amerikaanse architect die zijn bakkebaarden nog even trimt voor zijn date bij de opera en een Braziliaan die zijn lichaam groomt voor een avond uit. De opera scène heeft de final edit niet gehaald en de Braziliaan is uit strategische overwegingen door Philips omgebogen tot een Hawaiiaanse surfer.

De film werd in drie dagen geschoten met een uitgebreide crew en apparatuur in een Amsterdams hotel. De locatie voor de shoot, een hotel van alle gemakken voorzien, was ideaal voor een efficiënte productie. Zo deed de garderobe dienst als Hawaiiaanse surftent en hebben we de koffielounge omgetoverd tot een nachtclub.

Film werd in Barcelona vertoond op een muur van 12 bij 3 meter, in een ruimte die verder door ons werd ingericht. De ruimte werd aangekleed met 12 meter lange bedrukte gordijnen en een deurbanner, die in lijn met de film waren bedrukt met verschillende grooming types.

Client: WEBER Creatives